8 ماسك صورت خانگي براي از بين بردن جوش غرور جواني

۱۸ بازديد

استفاده از ماسك صورت براي رفع جوش هاي بلوغ بسيار موثر است. اگر دچار آكنه شديد و مي‌خواهيد جوش بلوغ را درمان كنيد، مي‌توانيد از ماسك‌هاي شيميايي استفاده كنيد اما توصيه ما استفاده از ماسك‌هاي خانگي است.

ماسك لايه‌بردار پوست

در اين ماسك از تخم مرغ، ليمو، خاك رس و روغن درخت چاي استفاده شده است. هر چقدر پوست شما تميز تر باشد احتمال آكنه زدن كمتر مي‌شود. با لايه برداري پوست مي‌توانيد جريان خون به پوست را بهبود ببخشيد و در نهايت جاي زخم آكنه را نيز درمان كنيد.

ماسك خانگي از بين بردن جاي زخم آكنه

 اين ماسك خانگي حاوي تخم مرغ، عسل، ليمو و پرتقال است و مي‌تواند براي درمان خانگي از بين بردن جاي زخم حاصل از آكنه بسيار مفيد باشد.

بيشتربخوانيد... بوتاكس زير بغل چيست

ماسك خانگي براي جلوگيري از فعاليت باكتري‌ها

در اين ماسك خانگي از ماست، مخمر و ليمو استفاده شده است.اين ماسك خانگي مي‌تواند از فعاليت باكتري‌ها در آكنه جلوگيري مي‌كند.

ماسك خانگي با خاصيت آنتي باكتريايي

اين ماسك خانگي ساخته شده با روغن دارچين، ماست، خاك رس و روغن درخت چاي است. اين ماسك خاصيت آنتي باكتريايي دارد و براي درمان آكنه مناسب است.

ماسك تقويت كننده پوست

 در ساخت اين ماسك طبيعي از زعفران، خاك رس، گلاب و روغن درخت چاي استفاده مي‌شود. اين تركيب عالي براي رفع آكنه است و باعث تقويت پوست خواهد شد.

ماسك طبيعي تنظيم چربي پوست

اين ماسك طبيعي ساخته شده از زردآلو، ماست و خاك رس است. اين تركيب، چربي پوست را تنظيم مي‌كند و باعث درمان آكنه مي‌گردد.

بيشتربخوانيد... درمان جوش هاي زير پوستي

ماسك طبيعي نرم كننده پوست

در ساخت اين ماسك طبيعي مي‌توانيد از هويج، خاك رس و ماست استفاده كنيد. اين ماسك طبيعي مي‌تواند به درمان آكنه كمك كند و باعث نرم شدن پوست گردد.

ماسك طبيعي براي تغذيه پوست

اين ماسك طبيعي حاوي سيب، ماست و مخمر است. اين ماسك براي تغذيه پوست و مبارزه با باكتري‌ها و همچنين رفع آكنه بسيار مفيد است.

منبع: بهترين مجله سلامتي

ماسک‌های روشن‌کننده پوست یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای بهبود پوست می‌باشند. بهترین ماسک‌های روشن‌کننده پوست اغلب دارای ترکیبات طبیعی و مواد مؤثر هستند که به روشن کردن و تحریک سلول‌های پوستی کمک می‌کنند. موادی مانند ویتامین C، عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا، عصاره‌های میوه‌های روشن‌کننده مانند آناناس یا پرتقال، عصاره‌های گلاب و حتی مواد آنتی‌اکسیدانی مثل عصاره‌ی چای سبز معمولاً در این ماسک‌ها استفاده می‌شوند.

 

علاوه بر این، ماسک‌ روشن‌کننده پوست ممکن است شامل مواد مرطوب‌کننده مثل گلیسیرین یا هیالورونیک اسید نیز باشند تا پوست را نرم و شاداب نگه دارند. مهمترین نکته در استفاده از این ماسک‌ها، مراعات بهداشتی و استفاده منظم از آن‌هاست. استفاده مداوم و با تعادل از ماسک‌های روشن‌کننده پوست می‌تواند بهبودی قابل توجهی در رنگ و بافت پوست داشته باشد، اما از استفاده از محصولاتی که ممکن است باعث حساسیت پوست شوند، باید پرهیز کرد و قبل از استفاده، آزمایش را روی قسمت کوچکی از پوست انجام داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.