دندانپزشكي با ليزر (آشنايي با تمام كاربردهاي ليزر در دندانپزشكي)

۳۴ بازديد

دندانپزشكي با ليزر يك روش نسبتا مدرن دندانپزشكي است كه اخيرا محبوبيت زيادي پيدا كرده است. اين روش مشخصات خاص خود را دارد كه پيش از استفاده بهتر است از آن‌ها مطلع شويد. براي درمان بعضي از شرايط مختلف دندانپزشكي از ليزر استفاده مي‌كنند. به طر كلي اين روش براي درمان‌هاي مربوط به بافت دندان، از سال 1989 ميلادي مورد استفاده‌ي تجاري قرار گرفت. دندانپزشكي با ليزر در مقايسه با دريل و ساير ابزارهاي غير ليزرِي، به طور بالقوه يك گزينه‌ي درماني راحت براي بعضي از اقدامات دندانپزشكي مربوط به بافت سخت يا نرم است. در اين مقاله قصد داريم توضيح دهيم كه چطور مي‌توان از ليزر براي درمان دندان‌ها استفاده كرد. پس با ما همراه باشيد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي زودهنگام

كاربردهاي دندانپزشكي با ليزر

 وقتي براي نوبت دندانپزشكي با ليزر مراجعه مي‌كنيد، ممكن است تعجب كنيد كه اين فرآيند چقدر شبيه ساير درمان‌هاي دندانپزشكي است. در حين استفاده از ليزر، احساس لرزش؛ درد يا ناراحتي نمي‌كنيد. هرگونه خونريزي كه اتفاق مي‌افتد بلافاصله از بين مي رود. نور ليزر در برخورد به بافت واكنشي ايجاد مي‌كند و در نتيجه‌ي آن، بخشي از بافت از بين رفته يا به آن شكل داده مي‌شود. دندانپزشكي با ليزر براي برخي از كارهاي درماني انجام مي‌شود، از جمله:

  • درمان حساسيت بيش از حد دندان
  • درمان پوسيدگي دندان
  • درمان بيماري لثه
  • سفيد كردن دندان‌ها

بيشتربخوانيد... راه هاي افزايش طول عمر روكش دندان

مزاياي استفاده از ليزر در دندانپزشكي

 نياز به بخيه در مورد استفاده از ليزرهاي بافت نرم كاهش مي‌يابد. خونريزي در بافت‌هاي نرمِ درمان شده بسيار كم مي‌شود، زيرا ليزر روند لخته شدن خون را تسريع مي‌كند. (اغلب) نياز به بيهوشي نيست. احتمال عفونت‌هاي باكتريايي كمتر است زيرا ليزر ناحيه را ضدعفوني مي‌كند. زخم‌ها مي‌تواند سريع‌تر التيام يابند. ليزرهاي بافت نرم هنگام نفوذ به بافت، انتهاي عصب و رگ‌هاي خوني را مهر و موم مي‌كنند. به همين دليل، بسياري از افراد پس از ليزر درماني، تقريباً هيچ دردي را تجربه نمي‌كنند.

بيشتربخوانيد... ويژگي هاي دندانپزشكي هاي شبانه روزي

معايب دندانپزشكي با ليزر

 از ليزر نمي‌توان روي دندان‌هايي كه قبلاً با آمالگام پر شده‌اند استفاده كرد. ليزرهاي سخت گاهي اوقات باعث آسيب رساندن به دندان مي‌شوند. برخي از روش‌هاي ليزر هنوز به بيهوشي نياز دارند. بعضي اوقات براي تكميل پر كردن، شكل دادن و پرداخت در پر كردن، به مته نياز است. خطر آسيب به لثه در هنگام كار با ليزرِ سخت وجود دارد.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.