قيمت كامپوزيت دندان

۳۳ بازديد

كامپوزيت‌ها مجموعه‌اي از مواد هستند كه براي ترميم دندان‌هاي شكسته و تخريب‌شده مورد استفاده قرار مي‌گيرند. با استفاده از مواد كامپوزيتي مي‌توان لكه‌هاي دنداني را برطرف كرد و حتي به بهبود زيبايي دندان پرداخت. كامپوزيت‌ها شكلي خميري دارند و به‌صورت لايه به لايه، بر روي دندان قرار مي‌گيرند. با استفاده صحيح از كامپوزيت، مي‌توان بدون تراشيدن دندان و تخريب بخشي از دندان اصلي، به درمان و بهبود زيبايي دندان كمك كرد. كامپوزيت‌هاي هماهنگ و همرنگ با دندان شما با بررسي دقيق شكل شكستگي و تخريب، بر روي دندان شما قرار مي‌گيرند و با تاباندن نور از حالت خميري خارج، و شكلي سخت پيدا مي‌كنند. پس از سفت شدن كامپوزيت، پزشك متخصص به تراشيدن و شكل دادن كامپوزيت به شكل اوليه دندان مي‌پردازد.

بيشتربخوانيد... علت برگشت ارتودنسي

عوارض ترميم با كامپوزيت

به‌طوركلي درمان از طريق كامپوزيت دندان ، از كم‌خطرترين و كم‌عوارض‌ترين راه‌هاي درماني دندان به‌حساب مي‌آيد. با توجه به اين‌كه بي‌حسي موضعي در زمان نصب كامپوزيت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، شخص بيمار درد چنداني را حس نخواهد كرد. ممكن است براي چند روز جاي تزريق، دردي خفيف داشته باشد. بعد از انجام كامپوزيت، دندان‌ها حساس مي‌شوند و احساس سردي و درد‌هاي خفيف، در محل‌ترميم احساس مي‌شود كه مي‌توان از مسكن‌هاي در دسترس براي بهبود اين درد‌هاي خفيف، استفاده كرد. حساسيت به كامپوزيت بسيار نادر است و نبايد شما را نگران كند. اگر پس از درمان با استفاده از كامپوزيت، احساس دردي شديد و ضربان‌دار وجود داشته باشد، مي‌توان آسيب‌هاي عصب دندان را پيش‌بيني كرد. در اين موارد پزشك متخصص ترميم و زيبايي دندان با برداشتن كامپوزيت، مراحل عصب‌كشي دندان را آغاز خواهد كرد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي اينويزيلاين چيست

هزينه كامپوزيت دندان

هزينه اصلاح طرح لبخند با كامپوزيت دندان به عوامل مختلفي مرتبط است. ميزان تخريب دندان و حجم كامپوزيت موردنياز، از مهم‌ترين عوامل تعيين‌كننده قيمت ترميم با كامپوزيت به‌حساب مي‌آيد. كيفيت كامپوزيت استفاده‌شده و ميزان تخصص پزشك نيز مي‌تواند هزينه نهايي را تغيير دهد. در نظر داشته باشيد كه هرچند مراجعه به يك پزشك شناخته‌شده، هزينه شما را افزايش مي‌دهد، اما از تكرار مراحل درماني و پرداخت هزينه‌هاي تكراري جلوگيري مي‌كند. در واقع شما با يك بار هزينه صحيح مي‌توانيد از مشكلات آينده جلوگيري كنيد. با اين اوصاف و با توجه به توضيحات مذكور، درمان با كامپوزيت مي‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند ميليون تومان هزينه روي دست شما بگذارد. اين هزينه ارتباط مستقيم با تعداد و ميزان درمان موردنياز دارد. هرچند هزينه كامپوزيت دندان، چندان پايين نيست، اما اين روش، كم‌خرج‌ترين و ارزان‌ترين روش درماني براي دندان‌هاي تخريب‌شده به‌حساب مي‌آيد. بهتر است پيش از شروع درمان، از هزينه نهايي درمان، ميزان مقاومت و نوع كامپوزيت استفاده‌شده مطلع شويد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.