مزاياي كامپوزيت

۲۲ بازديد

شايد در طول زمان هاي مختلف و در افراد متفاوت، متوجه اين قضيه شده باشيد كه هرچقدر هم تمام اجزاي صورت اشخاص زيبا باشد اما دندان هايي بهم ريخته و نامرتب داشته باشند، موجب مي شود ديگر تركيبات صورت هم به چشم نياد.  در ادامه با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج همراه باشيد.

كامپوزيت دندان چيست؟

كامپوزيت، نوعي ماده خميري است به نام فيلر يا رزين كامپوزيت كه طي فرايندهاي شيميايي توليد مي شود و از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار است. از كامپوزيت به عنوان يك ماده ترميم كننده يا چسب استفاده مي شود. در حقيقت كامپوزيت دندان يكي از روش هاي لمينت دندان مي باشد.

Dental composite با تابش نور يووي بر روي دندان محكم و سخت مي شود كه پس از آن دندان پزشك توسط پوليش بسته به آن فرم مناسب و مخصوصي مي دهد.

كامپوزيت ونير

ونير ها، از پوسته نازكي تشكيل شده اند كه براي مواردي كه دندان ها لب پر، بد فرم يا رنگ پريده شده اند مورد استفاده قرار مي گيرند. براي نصب ونيرها بر روي دندان، نياز به تراشيده شدن ميناي دندان داريم كه همين موضوع سبب شده است استفاده از ونيرها، روشي غير قابل بازگشت باشد. ونيرها از مواد همرنگ دندان اصلي ساخته شده اند اما ممكن است رنگ ونير كامپوزيت، در دراز مدت به دليل مصرف چاي و قهوه از بين برود، اما افراد به دليل زيبايي حاصل از نصب ونير بر روي دندانشان، خواهان استفاده از آن مي باشند.

دوام و ماندگاري كامپوزيت

مدت زمان استفاده از كامپوزيت دندان براي هر فرد متناسب با عملكرد او و رژيم غذايي اوست. به طور كلي دوام و ماندگاري كامپوزيت دندان بالاست و روشي به صرفه براي تمامي قشرهاي جامعه است اما بايد همانطور كه از دندان هاي خود مراقبت مي كنيد و به آن ها رسيدگي مي كنيد، به دندان هايي كه توسط روش كامپوزيت نيز پر شده است بايد رسيدگي شود. عوامل زيادي در طول عمر كامپوزيت ها موثر است كه برخي از آن ها عبارت است از كيفيت نوع مواد كامپوزيتي كه براي دندانتان استفاده مي كنيد، نحوه مراقبت هاي بعد از قرارگيري كامپوزيت در دندان، عادت هاي غذايي و آسيب هايي كه ممكن است به دندان برسانند، اما به طور كل ميانگين مدت زمان استفاده از كامپوزيت دندان پنج تا ده سال مي باشد.

مزاياي كامپوزيت

  • هزينه كامپوزيت دندان
  • زمان كمتر ساخت كامپوزيت ونير نسبت به لمينت دندان
  • جايگزين كردن كامپوزيت به جاي ارتودنسي
  • پر كردن فاصله بين دندان ها
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.